Bez,  Práce žáků,  Reportáže,  Rubriky,  Zprávy

Úspěch našich týmů v Mediální olympiádě 2025

Dne 9. října 2025 se dva tříčlenné týmy z naší školy zapojily do Mediální olympiády – celorepublikové soutěže, která se snaží zábavnou formou rozvíjet mediální gramotnost mezi studenty středních škol.

Mediální olympiáda je edukativní soutěž s gamifikovaným příběhem, která nahrazuje klasické znalostní soutěže. Cílem není najít „nejchytřejšího“ studenta, ale pomoci co nejširšímu spektru mladých lidí lépe porozumět mediálnímu světu – jeho výzvám, nástrahám i manipulativním praktikám.

Studenti se během soutěže vžívají do role novinářů a čelí výzvám jako je odhalování dezinformací, a fake news, odhalování pokusů o diskreditaci, porozumění pojmům jako phishing či polarizace společnosti, a mnohému dalšímu. Kromě mediálních znalostí je důležitá i schopnost spolupracovat v týmu, kriticky myslet, udržet si morální kompas a kreativně řešit úkoly.

Soutěž probíhá ve třech kolech:

1. kolo (6.–10. října 2025): online hra plná interaktivních úkolů, které prověřují orientaci v mediálním prostoru.

2. kolo (16. října – 6. listopadu 2025): kreativní výzva – např. tvorba vlastního videa, podcastu nebo mediálního výstupu.

Finálové kolo (10.–11. prosince 2025): závěrečné setkání nejlepších týmů, kteří se utkají o vítězství.

Z naší školy se do soutěže zapojily dva týmy – tým Kvinta a tým Květinky48. Oba týmy úspěšně dokončily první kolo.

Do soutěže se celkem zapojilo 1 372 týmů ze 188 středních škol, což je dohromady 4 116 studentů z celé České republiky.

Po dokončení 1. kola bude o postupu do další fáze rozhodnuto náhodným losem, který dá každému úspěšnému týmu stejnou šanci pokračovat.Ve světě plném informačního přetížení, dezinformací a manipulativních technik je schopnost kriticky vyhodnocovat informace a chápat fungování médií důležitější než kdy dříve. Mediální olympiáda dává studentům nejen znalosti, ale i nástroje, jak se v takovém světě lépe zorientovat – a přitom je zábavná, kreativní a týmová.

AUTOR: Lucie Janušková

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *